MIX-IT: Goji berries witte thee

28 Dec

Vandaag is het weer tijd voor een eigen thee mix. Ik had nog een klein aantal goji berries liggen en die wou ik deze keer graag gebruiken. Nu heb ik al een groene thee met goji bessen liggen, maar vandaag ga ik deze mix met witte thee proberen. De groene thee variant is een favoriet dus dan moet deze witte variant ook in de smaak vallen.

close-up witte thee goji berries

Mix-it: Deze mix bestaat uit een Mao Feng witte thee en goji bessen.

Eerste indruk: Mooie lichte thee. Aan de kleur zie je niet dat er bessen in zitten.

Review: De eerste kop die ik zette had vrij weinig goji berries smaak, nog steeds een lekkere kop thee maar ik miste de bessen. De witte thee overheerste dus voor het zetten van een tweede kop thee heb ik wat van de witte thee uit het thee-ei gehaald. Doordat ik er best wat witte thee uitgehaald heb is deze tweede kop een heel stuk lichter. Net als de lichtere kleur is ook de smaak een stuk subtieler geworden. De witte thee overheerst veel minder en de thee is meer in balans. Toch mis ik nog steeds het karakter van de goji bes, jammer.

Hebben jullie nog tips of ideeën voor een volgende mix of om deze mix te verbeteren?

mix witte thee goji bessen

Geef een reactie

