Review&Recept: Tchai

5 Dec

Gister kwam er al een foto voorbij waarbij ik vertelde dat ik eindelijk zelf een lekker Chai Tea gemaakt heb. Ik had echt al zo veel pogingen gedaan, maar telkens bleef de smaak maar vlak en miste ik de kruiden. Natuurlijk had dit te maken met het feit dat ik niet alle kruiden in huis had en dus zelf maar wat bij elkaar bedacht, geen van allen een groot succes.

Tijdens mijn bezoek aan de Albert Cuyp kwam ik de Tchai mix van de Peperbol tegen en moest ik die van mijzelf meenemen. Met deze mix moest en zou ik eindelijk een lekkere Chai Tea bereiden. En dat is gelukt!

Ingrediënten

1 kop melk
1/4 kop water
1/2 a 1 eetlepel Tchai (mix met grove ingrediënten)
1/2 theelepel zwarte thee
Suiker (optioneel)
Honing (optioneel)

Naar smaak kun je suiker of honing toevoegen. Net wat jij lekker vindt.

ingredienten chai teaStap 1.

Verwarm de melk met het water en de Tchai mix in een pannetje. Dit mag best tegen het kookpunt aankomen.

Stap 2.

Voeg nu de zwarte thee toe en draai het vuur lager. Laat de melk rustig alle smaken opnemen.

Stap 3.

Zeef de melk boven een kop en voeg eventueel naar smaak suiker of honing toe. Ik heb zelf een half theelepeltje honing gebruikt.

Enjoy!

Stappen overzicht receptTijdens het verwarmen van de melk kwam mij al een heerlijke geur tegemoet. Het deed mij een beetje denken aan gevulde speculaas die net uit de oven komt. Lekker kruidig. De smaakcombinatie van de kruiden en de honing vind ik erg geslaagd. Ik had de Chai Tea eerst geprobeerd zonder honing, maar toen kwamen de smaken nog niet goed tot hun recht. Met honing was het zowel zoet als kruidig, een lichte smaak met een spicy twist. Deze Chai Tea ga ik zeker vaker maken om daarna lekker op de bank neer te ploffen, dekentje erbij en genieten maar.

Ik ben erg benieuwd naar jullie recepten voor Chai Tea. Ik lees ze graag bij de comments. 

3 Reacties to “Review&Recept: Tchai”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Recept: Verwarmende Chai Latte | LoveForTea - 15 november 2016

    […] tea/masala chai is niet iets nieuws. Ik heb al eerder een recept voor chai tea online gezet, maar omdat ik de laatste tijd nogal in de ban ben van latte’s (zoals de matcha […]

  2. Shoplog: Albert Cuyp, de Tuinen, Marks&Spenser | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] brengen. Daar ben ik van overtuigd! Na wat experimenteren in de keuken heb ik inderdaad een lekker Chai Tea recept […]

  3. Review: Smooth Chai | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] liever zelf je eigen chai tea maken dan heb ik nog een heerlijke recept voor jullie, namelijk deze Tchai. Of ga je liever voor de Chai organic green tea van […]

Geef een reactie

