5 winkels met een groot thee assortiment

3 Dec

Voor de theeliefhebber draait alles om losse thee. Helaas is dit niet zo snel in huis gehaald bij een bezoekje aan de supermarkt. Ondanks een overvloed aan thee zijn de losse theebladeren hier nog niet te vinden. Nu kan er vandaag de dag ook gewoon via het internet geshopt worden en daar is gelukkig genoeg aanbod van losse thee. Om niet in de verleiding te komen om tijdens het boodschappen doen een pakje thee mee te nemen hier 5 plekken, zowel online als offline, waar heerlijke losse thee te krijgen is.

Delicious Garden

Helaas heeft Delicious Garden haar deuren moeten sluiten.
Een super leuk koffie, thee en chocoladewinkeltje in het centrum van Dronten. Je kunt er heerlijk zitten en naar mensen kijken (hou ik van) genietend van een goede kop thee. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Voor € 1,80 krijg je 2 goede koppen, dit vanwege het leuke brew/schenk kannetje. Naast een kop thee drinken kun je er ook de lekkerste theeën kopen. Zo kocht ik afgelopen vrijdag een heerlijk lichte witte thee met lavendel. Nog op zoek naar een echte Sinterklaas thee? Wat dacht je van Speculaasthee of Marsepein Amandel?

Delicious Garden logo

Thee van de Markt

Vanaf dat er vanuit Thee van de Markt contact met mij was opgenomen ben ik fan. Naast een heel leuk concept van een webshop en een echte marktkraam is de thee ook echt heerlijk. Helaas heb ik de marktkraam nog niet kunnen bezoeken, omdat deze in het noorden van het land z’n ronde maakt en helaas was ik tijdens mijn studie niet op de hoogte van deze leuke kraam. Gelukkig is er dan de webshop. Ze hebben een ruim assortiment van over de 100 soorten thee. Of je nu opzoek bent naar een rooibos, kruiden, zwarte of Friese thee, je vindt het hier allemaal.
Thee van de Markt website

Thee van de Markt logo

Sensatea

Nadat ik de laatste tijd de theebloemen weer herontdekt heb is ook deze webshop weer vaker in mijn internetbrowser te vinden. Sensatea heeft een mooie collectie met de heerlijkste theebloemen. Qua prijs zijn deze theebloemen best prijzig, ik zou in plaats van losse bloemen een giftset of een assortiment box aanschaffen. Zo heb je verschillende theebloemen voor een leukere prijs. Zelf heb ik er nog 1 en daar ga ik zeker van genieten.
Sensatea website

Sensatea logo

De Peperbol

Als je van over de markt struinen houdt dan  moet je zeker een bezoekje brengen aan de Peperbol. Aan de Albert Cuyp vind je dit leuke winkeltje. Buiten begint het al met heel veel thee en binnen wordt dit geurig doorgezet met kruiden, specerijen en leuke accessoires. Neem de tijd om door dit winkeltje te snuffelen! Je komt zoveel leuke en lekkere dingen tegen. In een eerdere shoplog hebben jullie al kunnen zien welke theeën ik hier gekocht had, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik mij echt heb moeten inhouden. Naast de winkel is er ook een online winkel waar je net als op de Albert Cuyp de lekkerste thee, kruiden, specerijen en snoepjes kunt kopen.
De Peperbol website

de peperbol logo

Tea4you

Deze webshop heb ik pas ontdekt en heb er hierdoor nog niks bij besteld. Maar dit gaat zeker nog gebeuren! Naast veel verschillende thee soorten zijn er hier ook hele leuke cadeautjes te koop. Zo kun je iemand een persoonlijk berichtje op een theezakje sturen waarna deze persoon heerlijk van de thee kan genieten. Ook leuk als zakelijk bedankje. Naast dit leuke theemomentje zijn er ook theeboxen te koop met daarin o.a. een lekkere thee, short bread, nougat, theelepel en theebonbons. Hier moet je dus zeker zijn als je opzoek bent naar een cadeautje voor een theeliefhebber.
Tea4you website

tea4you logo

Wat is jullie favoriete winkel of webshop om thee te kopen?

4 Reacties to “5 winkels met een groot thee assortiment”

  1. Zin in Shop 3 september 2014 bij 11:04 #

    Zin is shop heeft ook super lekkere thee

  2. Jiska 3 december 2013 bij 12:37 #

    Dit zijn drie van mijn favorieten!

    http://www.theefabriek.nl/
    http://www.de-pelikaan.nl/
    http://www.konkeltje.nl/

    • Kayleigh 3 december 2013 bij 17:37 #

      Ik ga zeker even kijken!
      De theefabriek heb ik ook laatst ontdekt. Wou heel graag het museum bezoeken, maar moet daarvoor even geduld hebben tot januari.

      • Jiska Sanders 3 december 2013 bij 23:32 #

        De Theefabriek heeft ook hele leuke arrangementen.
        Pelikaan (Zutphen) en Konkeltje (Zwolle) liggen allebei in een mooie hanzestad en zijn daarom ook nog eens de moeite waard om in te plannen in een dagtripje. De High Tea van de Pelikaan is echt de moeite waard, en bij ’t Konkeltje zijn de broodjes erg lekker.

Geef een reactie

