MIX-IT: Groene thee en rozenknopjes

19 Nov

Ik heb wel eens dat ik in de supermarkt voor het theeschap sta en denk…nee, de smaken zijn het vandaag net niet. Nu is losse thee natuurlijk al beter qua smaak, maar ik geef toe dat ook ik af en toe zwicht voor het makkelijke theezakje. Deze neem je namelijk zo mee uit de supermarkt en zodra je thuis bent is de thee al bijna klaar. Toch weet ik dat losse thee online goed verkrijgbaar is, mijn studenten budget laat het alleen niet altijd toe (lees ik wil alles!)  Ik probeer mijzelf in te houden als ik voor het theeschap sta, want ik drink toch echt liever een kop thee gezet met losse theebladeren.

Nu kwam ik laatst op het idee om i.p.v. een nieuwe thee te kopen eens in mijn kastje op ontdekkingstocht te gaan om te zien of ik theeën kan mixen. Op deze manier heb je en een lekkere nieuwe smaak (hoop ik), bespaar je toch weer wat euro’s en kan je je creativiteit op thee loslaten. Het is nog even wennen vandaar ook een mix die nog niet al te spannend is, namelijk: groene thee met rozenknopjes.

Mix-it: groene thee en rozenknopjes

Mix-it: De twee theeën die ik voor deze mix gebruik zijn Sencha groene thee van Tea Forte en gedroogde rozenknopjes die ik in China gekocht heb. Beide vind ik heerlijk om te drinken en een combinatie kan alleen maar hemels zijn.

Eerste indruk: Geweldige kleurcombinatie! De grove groene theeblaadjes met de diep roze rozenknopjes. I love it! Maar kleur zegt natuurlijk nog niks over smaak. Na het water een paar minuten te hebben laten afkoelen heb ik de thee mix er voor zo’n 2 à 3 minuutjes bij gedaan.

Review: Mmm…ik had wat meer rozen verwacht. De groene thee voert duidelijk de boven toon. Heel licht zijn de rozenknopjes terug te proeven. Dit had van mij wel wat krachtiger gemogen. Tip voor de volgende keer is dus iets minder groene thee en wat meer rozenknopjes. Deze mix zorgt vooral voor een zachte groene thee met een heel licht bloemig karakter. Zeker niet verkeerd!

Mix-it: groene thee en rozenknopjesHebben jullie al wel eens een eigen mix gemaakt?

2 Reacties to “MIX-IT: Groene thee en rozenknopjes”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Rozenthee | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] Ik kan erg genieten van een kopje rozenthee. Licht, niet zwaar en bloemig. Ik kan me voorstellen dat je er van moet houden, maar geef het zeker eens een kans. Mocht je toch de theeplant missen probeer dan eens een mix van groene thee en rozenknopjes. […]

  2. Review: Sencha thee | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] Sencha is ook heerlijk in een groene thee met rozenknopjes […]

Geef een reactie

