Review: Pomegranate tea

12 Nov

Tijdens mijn vakantie in Turkije kocht ik een slinger met thee. Vandaag een review van een van deze theeën, namelijk de Pomegranate Tea. Pomegranate tea losse thee

Merk: Petekzade

Naam: Pomegranate Tea

Thee soort: Vruchtenthee

Vorm: Gedroogd fruit


De gedroogde stukken fruit:
Mooie grote gedroogde stukken met een dieppaarse kleur

Eerste indruk: Mooie grove stukken die als je dichtbij komt heerlijk zoet ruiken. De kleurschakeringen, van wit via roze/paars naar donker paars, vind ik prachtig.

Review: Een stuk minder zoet dan verwacht! Deze thee is zeker geen zoete bom, maar een heerlijke lichte en frisse thee. Geen complexe smaak, maar echt pure granaatappel smaak. Persoonlijk zou ik deze thee bewaren tot in de zomer, omdat dit dan een heerlijke dorstlesser is. Ook als ijsthee is dit zeker een aanrader.

Waar te koop: Ikzelf heb deze thee in Turkije gekocht, maar ook online zal Granaatappel thee te vinden zijn. In de winkel is granaatappel ook te krijgen in combinatie met een andere thee.

losse thee met thee ei

Het lijkt erop dat er in de slinger ook kruiden zitten waarvan ik niet weet of er thee mee gezet kan worden. Ik ga dus nog op onderzoek uit en zal deze zeker reviewen.

2 Reacties to “Review: Pomegranate tea”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Groene thee uit Turkije | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] wil ik weer een van de theeën uit Turkije met jullie delen. Na een eerdere review over de pomegranate thee heb ik dit keer gekozen voor de groene […]

  2. Shoplog: Thee souvenir uit Turkije | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] De pomegranate thee is […]

Geef een reactie

