Review: Sweet Apple

10 Nov

Herfst thee Pickwick Sweet Apple theezakje

Merk: Pickwick

Naam: Sweet Apple

Thee soort: Vruchtenthee

Vorm: Theezakje

De theebladeren: Theegruis helaas.

Toevoegingen: Vruchten en kruiden

Smaken: Appel, hibiscus, rozenbottel, cichorei, aroma, kaneel, zoethout, sinaasappelschilletjes, karamel, zoethout

Eerste indruk: Ik ben altijd wel te vangen voor een thee met appel, kaneel en karamel. Elke mogelijkheid die ik tegenkom moet ik dan ook aangrijpen. Op het eerste gezicht is deze thee niet zo speciaal. Het ruikt niet echt ergens na, maar het is dan ook een theezakje.

Review: Zodra je de thee zet komt er een heerlijke zoete lucht je kant op. Je ruikt de appel en de kaneel. De karamel voegt zich erbij zodra je een slokje neemt. Deze thee heeft een zoete warme smaak maar er is ook een zuurtje in terug te proeven. Dit zuurtje komt van de appel en zorgt voor een goede balans met de zoete karamel. Een heerlijke thee voor op een herfst middag met vriendinnen. Vergeet het speculaasje niet!

Herfst thee Pickwick Sweet Apple

Soms kunnen eenkops-zakjes nog wel eens voor een tweede keer gebruikt worden. Dat is bij deze zeker niet het geval. Alle smaak komt in de eerste kop thee terecht.

Waar te koop: Deze Pickwick variant heb ik gekocht bij de Xenos. Ik kan deze niet meer op de Pickwick website terug vinden vandaar dat ik niet zeker weet of deze nog in de supermarkt te verkrijgen is.

Benieuwd naar mijn 5 favoriete herfst theeën of 5 heerlijke theeën voor in de herfst?

Geef een reactie

