Review: Pickwick Wellbeing Moments

5 Nov

Een paar werken geleden liet een vriendin mij weten hoe lekker ze de Chi Berries en Green Hammam theeën van de Pickwick Wellbeing Moments lijn vond. Ik moest ze proberen volgens haar. Nu was ik nog niet zo zeker over de Green Hammam vanwege de eucalyptus en de pepermunt, maar de Chi Berries moest ik gewoon proberen. Gelukkig kun je bij Pickwick op dit moment een gratis proefpakketje aanvragen en laten daar nou net een zakje Chi Berries en Green Hammam inzitten.

Proefpakketje Pickwick Wellbeing Moment

Naam: Pickwick Chi Berries en Green Hammam

Thee soort: Zwarte thee en Rooibos (Chi Berries) en Groene thee (Green Hammam)

Vorm: Theezakjes

De theebladeren: Bij beide is er sprake van losse thee met zichtbare toevoegingen.

Toevoegingen: Bessen (Chi Berries) en Pepermunt & Eucalyptus (Green Hammam)

Smaken: 
Chi Berries: Rode biet, hibiscus, sinaasappelschilletjes, rozebottel, bessen, aroma, rozen, jasmijn
Green Hammam: Pepermunt, korenbloem, eucalyptus

Eerste indruk:
Chi Berries: Ruikt heerlijk zoet en de thee zit in een mooi groot theezakje. Ook is het goed zichtbaar dat het hier gaat om losse thee met toevoegingen. Je ziet de zwarte thee bladeren en de rooibos gewoon zitten.

Green Hammam: Ik verwachte een hele sterke eucalyptus geur, maar nee! Hier ben ik blij om, omdat ik geen groot fan ben van mint/eucalyptus achtige theeën. Ook voor deze thee is er gebruik gemaakt van een mooi groot theezakje waarin je de groene thee bladeren goed kunt zien. Zelfs de paars/blauwe korenbloem blaadjes kun je nog onderscheiden.

Proefzakjes Pickwick Wellbeing Moments

Review: Als eerst probeerde ik de Chi Berries. Deze thee heeft een mooie rode kleur. Het theezakje zelf rook lekker zoet, maar dit is erg afgezwakt na het zetten van de thee. Enigszins zijn de bessen nog terug te vinden. Qua smaak is dit een warme thee. Ik vind het alleen meer naar een iets zoetere rooibos thee smaken, ik mis de bessen een beetje. De zwarte thee maakt de smaak wat zwaarder dus misschien dat daardoor de bessen een beetje afgezwakt worden. Ik kreeg het gevoel dat ik deze thee iets te lang had laten trekken. Ik heb dus nog een tweede kop gezet. De smaak was dit keer een stuk beter in balans. Toch zal deze thee niet tot mijn favorieten gaan behoren.

Na een tegenvallende Chi Berries was het de volgende dag tijd voor de Green Hammam. En hier werd ik aangenaam door verrast! Er zit geen overweldigende eucalyptus smaak aan en daar ben ik blij om. Dit hoopte ik namelijk al omdat er ook geen sterke eucalyptus geur van het zakje afkomt. De smaak bevalt mij beter dan verwacht en dit kan zo een eucalyptus thee zijn die ik echt lekker vind. De echte liefhebber van minty theeën zal de smaak misschien wat vlak vinden, maar voor mij is deze perfect.

Waar te koop: De Pickwick Wellbeing Moments lijn is te koop bij verschillende supermarkten voor € 1,99. Ook zijn ze soms te vinden bij een drogisterij voor een aanbiedingsprijs.

Geef een reactie

