De thermosbeker voor de theeliefhebber

15 Okt

Misschien heb je er wel een, een thermosbeker. Hartstikke handig om ’s ochtend koffie of thee in mee te nemen om later op de dag van te genieten. Overal zijn deze reisbekers wel te vinden, maar als theeliefhebber die van losse thee houdt loop je toch al snel tegen een probleem aan. De groene thee die je ’s ochtend in de reisbeker gedaan hebt, wil je niet 3 uur laten trekken. Nu kan je in de weer gaan met zelfgemaakte theezakjes voor de losse thee, al bestaande zakjes/filters gebruiken of toch een thee-ei vullen en die later weer legen. Al zit je dan wel met een thee-ei die je niet om kunt spoelen en die ook eigenlijk weer in je tas moet.

Zelf vul ik ook elke ochtend een thermosbeker met thee. En ja, daarvoor gebruik ik losse thee. Nu heb ik het geluk dat ik een filter heb die precies op mijn thermo beker past. Dit filter is afkomstig van mijn Tea Forte Kati mok die ik een poos geleden bij de DE bestelde. Heb je geen filter die op je reisbeker past niet getreurd. Ik kwam deze reisbeker speciaal voor theeliefhebbers tegen op het internet, genaamd de Aladdin tea maker on the go!

Aladdin tea maker on the go

Deze thermosbeker heeft een speciaal filter voor losse thee die je kunt laten zakken in het hete water. Zo hoef je de beker niet eerder te vullen dan dat je de deur uitgaat. Merk je dat de thee lang genoeg getrokken heeft dan haal je de filter op en verdwijnt deze in de dop. Zo trekt de losse thee dus  nooit te lang en blijft deze vers. De dubbele wand zorgt ervoor dat de thee heerlijk warm blijft. Doordat de beker doorzichtig is kun je heel mooi de thee zien trekken. Zelf vind ik dat altijd een mooi gezicht. Langzaam aan zie je het water verkleuren en weet je dat er heerlijke smaken vrijkomen. Deze tea maker on the go is daarnaast ook magnetron- en vaatwasmachinebestendig.

Mocht je dus op zoek zijn naar een nieuwe reisbeker of een speciaal voor losse thee dan zal ik deze zeker overwegen.

Deze reisbeker voor de echte theeliefhebber is bij verschillende webwinkels verkrijgbaar en kost rond de €19,95.

7 Reacties to “De thermosbeker voor de theeliefhebber”

  1. Sandra 7 april 2014 bij 12:40 #

    bedankt voor deze tip! ik heb hem direct besteld – zoek al lang zoiets ;)

  2. Jiska Sanders 15 oktober 2013 bij 18:01 #

    Ik heb deze al 2 jaar en hij bevalt me uitstekend!!! Ook fijn om te weten: als je het thee-ei optrekt met het hendeltje en hij onder de deksel verdwijnt, zit hij niet in de weg van het drinkgat.

  3. Lelie // A Bouquet of Buttons 15 oktober 2013 bij 13:23 #

    Kei tof! Ik steek het ei in mijn thermos thuis en haal het er uit voor ik de deur nog uit ga. Zelf dan blijft mijn thee warm tot in de namiddag. Maar dit is wel heel erg leuk! Al ga ik deze nu niet speciaal gaan kopen want mijn thermos gaat nog lang meegaan :)

    • emma 15 oktober 2013 bij 14:35 #

      gelijk heb je……….ze verzinnen steeds weer iets nieuws

      • Lelie // A Bouquet of Buttons 15 oktober 2013 bij 14:46 #

        jep, “ge kunt bezig blijven” zou mijn papa zeggen, maar hij heeft helemaal gelijk. Als je nog iets hebt wat werkt waarom het dan steeds vervangen bij het nieuwste snufje dat uit komt?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Top 10 thee artikelen van 2013 | Love for Tea - 31 december 2013

    […] De thermosbeker voor de theeliefhebber laat met 452 views zien dat theeliefhebbers op zoek zijn naar een thee reisbeker. Hopelijk  komt […]

Geef een reactie

