Review: Jumbo Boomgaard thee

1 Okt

boomgaard thee met advertentie

Jumbo komt met iets nieuws, namelijk Boomgaard thee. Deze lijn bestaat uit 6 melanges en is klaar om uit de winkelschappen geplukt te worden.

Wat zegt Jumbo zelf over Boomgaard thee:

Je ziet, ruikt en proeft de bijzondere en rijke combinaties van grove theeblaadjes met stukjes fruit en met een bijzondere twist.

Het gaat hier dus om losse thee in een theezakje. Dit zakje is gemaakt van nylon om zo de natuurlijke smaak van alle ingrediënten te behouden. Alle ingrediënten zijn 100% natuurlijk.

Smaken

Er zijn 6 melanges binnen deze lijn, namelijk
– Appel & Flower Power
– Peer & Tijm
– Aardbei & Peper
– Kers & Hazelnoot
– Peer & Kardemom
– Framboos & Rozenblaadjes

Zelf heb ik de laatste meegenomen, groene sencha thee met framboos en rozenblaadjes. Jumbo gaf zelf al aan dat het hier gaat om losse thee in een theezakje. Als je de zakjes bekijkt zitten er ook zeker stukjes theebladeren in, geen gruis. Dit is ook op de foto te zien. Ik vindt deze zakjes zo mooi vormgegeven. Lekker simpel en je ziet goed wat erin zit.

Theezakje boomgaard thee

Als je aan het theezakje ruikt komt de heerlijke zoete geur van framboos je tegemoet. Daar hou ik van. Omdat het groene thee is heb ik het water wat laten afkoelen voordat ik het zakje erbij heb gedaan. Na zo’n 2 minuten trekken kon ik van deze fruitthee gaan genieten.

Mijn oordeel? Erg lekker! Het is een lichte groene thee met een bloemig karakter. Van zulke combinaties kan ik genieten. Het zorgt er altijd voor dat de groene thee net iets zachter van smaak wordt.

Boomgaard thee is verkrijgbaar bij de Jumbo. In 1 pakje zitten 15 zakjes. €1,89

2 Reacties to “Review: Jumbo Boomgaard thee”

  1. Lia 29 maart 2016 bij 21:29 #

    Hallo, dank voor deze review. Ik moet dan die frambozen-rozenblaadjes-sencha thee eens proberen. Zelf heb ik de peer-thijm-groene senchathee geprobeerd (een paar keer), maar, sorry dat ik het zeg, ik vind dit de “smerigste” thee die ik ooit heb geproefd. De geur van de zakjes is al misselijkmakend, hoewel ik gek ben op peer en op thijm…
    Ik ken de andere smaken niet, maar ik kan alleen over deze smaak zeggen dat het absoluut geen aanrader is.

    • Kayleigh 29 maart 2016 bij 21:38 #

      Ik heb die met peer en tijm niet geprobeerd, omdat de tijm mij niet zo aanspreekt. Maar zo te horen is die variant dan ook geen succes. Niet elke variatie valt in de smaak natuurlijk :)

Geef een reactie

