Tea Forte Moroccan Mint Green Tea

5 Sep

Ondanks dat ik niet gek ben op mint/munt thee vond ik dat ik zonder een kop gedronken te hebben niet kan zeggen dat de Tea Forte Moroccan Mint ook niet voor mij bestemd is. Ik kocht deze bij de Douwe Egberts en kwam in een verpakking met nog vier andere theeën. Toch moet ik eerlijk zeggen dat toen ik de mint lucht rook bij het openen van de verpakking ik hier toch over ging twijfelen. Wat een sterke lucht kwam hier vanaf! Voor de liefhebber heerlijk natuurlijk, maar mij deed het denken aan kauwgom-adem.

Moroccon Mint 1kops verpakking

Wat zegt Tea Forte over de Moroccan Mint

Cooling and aromatic, this tea blends fragrant nana mint leaves and hand-rolled rare China gunpowder green tea for a refreshing and heady cup. Traditionally enjoyed from glass teacups with plenty of sugar, this steep is delicious hot or as an iced tea.

Aromatisch kan ik volmondig JA op zeggen. Ook na het zetten is de mint nog goed te ruiken. Het zakje dat ik gebruikt heb komt uit een cadeaubox en elk zakje is eigenlijk bedoeld voor 1 kop thee, maar door de sterke lucht heb ik besloten om maar de helft van de losse thee te gebruiken. Omdat het een groene thee is heb ik het water iets laten afkoelen voordat ik de theebladeren erbij gedaan heb. Ook heb ik de thee niet al te lang laten trekken, omdat ik er liever niet de sterke mint smaak aan wil hebben.

Moroccon mint losse thee

Ik zal eerlijk zeggen ik ben verrast! De mint is subtiel te proeven, al krijg ik wel een beetje het gevoel dat ik kauwgom gekauwd heb. Ik kauw bijna nooit kauwgom, maar als ik het neem heb ik na het weggooien van het gommetje nog een tijdje een frisse tinteling in mijn mond. Dat gevoel gaf deze thee ook. Alleen heb ik altijd de neiging om water te drinken om van die tinteling af te komen en ook nu zou ik best een glas water willen. Toch neemt de tinteling best snel af na het drinken van de thee en blijft er een fris gevoel achter, pluspunt.

Deze Moroccan Mint heeft mij anders tegen mint thee doen aankijken. Ik zou nog steeds geen mint thee bestellen, maar een hele lichte variant is eigenlijk best lekker. Ik ben dan ook blij dat ik maar de helft van het zakje losse thee gebruikt hebt en niet lang heb laten trekken.

Drinken jullie vaak mint thee en wat is jullie favoriet?

Eén reactie to “Tea Forte Moroccan Mint Green Tea”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Shoplog: DE bestelling | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] mee te zetten. In totaal zitten er van elke smaak 3 zakjes in. Ondertussen is er een review van de Moroccan Mint online […]

Geef een reactie

