Homemade Hibiscus ice tea

17 Jul

Bij mooi weer hoort een lekker verfrissend drankje, zoals ice tea. Ik deelde al eerder 4 recepten met jullie om zelf ice tea te maken. Nu ben ik zelf ook aan de slag gegaan en heb ik met een erg eenvoudig recept heerlijke ijsthee gemaakt. Dit recept komt van Edith’s keuken.

Homemade Hibiscus ice tea – 1L

homemade ice tea

Benodigdheden:
– Kan of fles waar 1 liter in kan
– 2 eetlepels + 1 theelepel losse thee Hibiscus (Ik gebruikte de hibiscus thee van Thee van de Markt)
– 1 eetlepel + 2 theelepels suiker

Wat nu?
1. Vul de kan of fles met 1 liter water.

2. Doe hier de 2 eetlepels + 1 theelepel losse thee bij. Voor deze Hibiscus thee heb ik de thee gebruikt die ik bij Thee van de Markt had besteld. Iedere andere thee kan natuurlijk ook.

3. Voeg hierna de eetlepel + 2 theelepels suiker toe en laat dit een nacht in de koelkast staan.

4. Haal je heerlijke ice tea door een zeef en genieten maar!

Eenvoudig toch!

Hibiscus losse thee

Wat is jullie al time favorite ice tea?

5 Reacties to “Homemade Hibiscus ice tea”

  1. Peter Bakker 2 augustus 2013 bij 16:19 #

    Buitengewoon, nog beter voor de lijn is, suiker inwisselen voor gemalen steviablaadjes hoogstens een theelepel.

    • Kayleigh 2 september 2013 bij 14:53 #

      Bedankt voor de tip! Ik heb deze ice tea nog een keer gemaakt, maar nu met maar 1 kleine eetlepel suiker. En net zo lekker! :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ice tea, the cold brew-methode | LoveForTea - 16 april 2016

    […] Inspiratie nodig? Probeer dan eens deze gingko lemon twist ice tea, deze citrus oolong ice tea of mijn homemade hibiscus ice tea. […]

  2. Shoplog: Thee van de Markt bestelling | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] Van deze thee kun je ook een heerlijke hibiscus ice tea […]

  3. Tea Tag | LoveForTea - 21 oktober 2014

    […] mijn zelfgemaakte hibiscus ijsthee. Heerlijk fris-zuur voor op die snikhete zomerse […]

Geef een reactie

