Review: Sencha thee

14 Jul

Al een tijdje ben ik aan het genieten van deze heerlijke Sencha groene thee. Tijd dus om deze met jullie te delen. Ik kocht deze bij de Douwe Egberts en ik ben door deze thee zo goed als afgestapt van de theezakjes. Ook voor de niet-theedrinkers of mensen die niet van groene thee houden is dit een thee om te proberen.

Sencha

Na het koken van het water heb ik deze een paar minuutjes laten afkoelen waarna ik een goede theelepel losse thee zo’n 3 minuten heb laten trekken. Het resultaat: een mooie geel/groene thee die heerlijk ruikt.

De smaak zal ook bij velen in de smaak vallen. Omdat je groene thee niet lang moet laten trekken is deze heerlijk fris van karakter. Totaal niet bitter. Bij de eerste slok bedacht ik mij dat deze ook heerlijk zal smaken als ice tea. Misschien met wat citroen, of juist met framboos. Iets om te proberen.

Deze thee ‘vult’ ook niet. Ik heb wel eens wat zwarte thee dat ik hier een vol gevoel van krijg. Eigenlijk best begrijpelijk, want je drink iets en dat vult natuurlijk. Bij deze groene thee heb ik dat gevoel totaal niet. Daarom zou ik Sencha thee aanraden voor bij een lekkere lunch of high tea. Deze zachte thee past daar prima bij. Let wel op dat je de thee niet te bitter maakt!

Deze Sencha is ook heerlijk in een groene thee met rozenknopjes combinatie.

Sencha thee was al door meerdere aangeraden om te proberen en ik ben om. Geen groene thee uit theezakjes meer voor mij!

4 Reacties to “Review: Sencha thee”

  1. Lelie - A Bouquet of Buttons 14 juli 2013 bij 21:27 #

    hmmm klinkt heerlijk!

Trackbacks/Pingbacks

  1. MIX-IT: Groene thee en rozenknopjes | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] De twee theeën die ik voor deze mix gebruik zijn Sencha groene thee van Tea Forte en gedroogde rozenknopjes die ik in China gekocht heb. Beide vind ik heerlijk om te […]

  2. Shoplog: DE bestelling | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] vergeleken met dit! Natuurlijk heb ik meteen die avond een kop Sencha thee gehad. Review van deze Sencha staat […]

  3. Doei zwaar, hallo zacht | LoveForTea - 21 april 2015

    […] Links in het witte bakje staat linksachter een blik Saïgon van Four Leaves. Daarnaast staat een sencha van Tea Forté. Links vooraan staat een heerlijk zakje White Wonder van de Teabar met daarnaast […]

Geef een reactie

