7 prachtig ontworpen theeverpakkingen

22 Jun

Op de lagere school kon ik uren in een bibliotheek doorbrengen op zoek naar leuke boeken. De eerste selectie die ik altijd maakte was gebaseerd op de kaft, en dan met name het ontwerp. Beetje oppervlakkig ik weet het, maar iets moet er toch voor zorgen dat je een boek uit de kast haalt. En dit heb ik nog steeds, maar dan met thee.

Ik heb een zwak voor mooi vormgegeven theeverpakkingen. Het liefst zet ik mijn thee dan ook op een leuk tafeltje of in een kast waar je nog gewoon in kunt kijken. Toch is het qua bewaren verstandiger om een afgesloten kastje te gebruiken. Maar dat houd niet in dat de verpakkingen er dan maar saai uit moeten zien (al gaat het natuurlijk om de thee zelf). Ik vind dan ook niks leuker dan lekker door mijn theekastje rommelen om thee uit te zoeken. En dan komt een mooi ontworpen verpakking weer om de hoek kijken.

Vandaag laat ik jullie 7 prachtig vormgegeven verpakkingen zien die ik online tegen kwam.

theedoosje van merk DeacRustige verpakking die toch de aandacht trekt. De afgebeelde ingrediënten laten zien wat je koopt. Ik krijg al zin in een lekkere kop thee.

higher living verpakkingNog een voorbeeld van een rustige, maar toch opvallende verpakking. Persoonlijk vindt ik dat altijd een mooie combinatie. Het hoeft namelijk niet altijd te schreeuwen om de aandacht te krijgen en Higher Living heeft dat begrepen.

Rituals thee verpakkingRituals pakt het dan weer anders aan. De thee is, door het kleurgebruik, mooi grafisch weergegeven op de blikken. Je proeft de thee al voordat je zelfs een kop gezet hebt.

theedoosje van Tea barPrachtige verpakking voor losse thee. Wat ik erg leuk vind is dat het in een blikje komt. Zo heb je meteen al een goed luchtdicht blik om de thee in te bewaren. Op elk individueel pakje thee zitten unieke afbeeldingen die je niet vaak op theeverpakkingen tegenkomt. Een super leuk cadeautje als je voor de cadeauverpakking gaat.

theedoosje van wild BerryNog zo’n prachtig blikje. Het bloemen design is mooi doorgevoerd naar de losse theezakjes. Een aantrekkelijke verpakking van Twig & Leaf is dit zeker.

Theedoosjes van LøvLøv heeft ook al van die mooie theeverpakkingen. Lekker vrolijk waardoor deze zeker niet opgesloten zouden moeten worden in een donker keukenkastje.

Vinny&jo verpakkingToch vind ik thee verpakt in zakjes met een mooi label nog steeds erg mooi. Losse thee krijgt zo extra het gevoel mee dat het zo natuurlijk mogelijk is. Ook hebben theezakjes en thee-eieren meer aandacht gekregen van ontwerpers.

Hoe zit het met jullie “zwakte” voor mooie verpakkingen?

Geef een reactie

