Bubble tea, de nieuwe dorstlesser voor de zomer

5 Jun

Deze week hoorde ik op de radio dat er steeds meer bubble tea bars in Nederland geopend worden. Tussen de DJ’s was er nogal wat verwarring over deze nieuwe thee variant, want wie wil er nou hete thee met balletjes drinken? Toen duidelijk werd dat het om ice tea ging, was er toch enigszins interesse. Zoals deze mannen al lieten blijken is bubble tea nog niet echt ingeburgerd. Ik heb er wel eens wat over gelezen als nieuwe rage in Amerika en gezien tijdens mijn studiereis in China, maar wat is Bubble tea nou eigenlijk?

Bubble teaZie hier de anatomie van de Bubble thee. Zoals jullie zien bestaat deze thee uit 3 ingrediënten die samenkomen in een plastic beker met extra dik rietje.

1. Thee
2. Fruit en melk
3. Tapioca parels

En die Tapioca parels geven deze thee de naam Bubble tea.

Wat zijn Tapioca parels?

Tapioca is gemaakt van cassavewortel en heeft eigenlijk totaal geen smaak. Tapioca bevat vooral veel zetmeel. Naast het gebruik in bubble tea kunnen deze zetmeel bommetjes ook gebruikt worden tijdens het koken. Het koken van deze parels zorgt ervoor dat ze doorzichtig en chewy worden, perfect dus voor de bubble tea.

Waar komt bubble tea vandaan?

Zoals ik al schreef heb ik deze thee variant gezien tijdens mijn studiereis naar China. Het is dan ook een typisch Aziatisch drankje dat erg populair is onder Aziatische  jongeren. Toch hebben de celebraties in Amerika deze thee natuurlijk allang gevonden en als trend verheven.

bubble tea

En nu ook in Nederland!

Ja, deze thee met gummiballetjes is nu ook in Nederland verkrijgbaar. Er waren al enkele bubble tea bars, maar aangezien dit drankje aan populariteit wint komen er steeds meer verkooppunten bij. Mocht je nieuwsgierig zijn naar deze thee en deze willen uitproberen dan kan dat:

Dit hippe thee drankje met rietje mag dan wel aan de weg timmeren hier in Nederland, toch weet ik niet of ik wel fan ben van gummiballetjes in mijn ice tea. Ook ben ik geen fan van melk in mijn thee. Al moet ik zeggen dan mijn nieuwsgierigheid het vast wint als ik een Bubble tea bar tegenkom.

Edit: Mijn nieuwsgierigheid heeft het inderdaad gewonnen en een bubble tea review staat dan ook online.

Hebben jullie al eens Bubble tea geprobeerd en wat vonden jullie ervan?

Afbeeldingen: Girlscene.nl, shoofeemafi.com

10 Reacties to “Bubble tea, de nieuwe dorstlesser voor de zomer”

  1. Natasja H. 25 juni 2013 bij 12:06 #

    Er is er ook 1 in almere en er zit er ook 1 in alkmaar :)

    • Kayleigh 25 juni 2013 bij 13:22 #

      Kijk genoeg mogelijkheden om een keer zo’n bubble tea te proberen.

  2. Yana Banci 21 juni 2013 bij 12:22 #

    BubbleQ in Arnhem heeft echt wel de lekkerste en die milk Oreo is de bom!

  3. Evia 14 juni 2013 bij 21:41 #

    Op de Ferdinand Bolstraat 37 in Amsterdam is er een geopend, erg lekker!

  4. Danique 11 juni 2013 bij 20:24 #

    Oehh lijkt me super lekker! :)

  5. cellamaassen 6 juni 2013 bij 16:42 #

    Zij die balletjes vegetarisch? wil ze wel proberen als ze dat zijn! vooral omdat er dus blijkbaar 2 in arnhem zitten

  6. xroelienn 5 juni 2013 bij 17:23 #

    Oeh, ik vind dat wij snel een keer samen bubble tea gaan drinken!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Bubble tea | LoveForTea - 1 oktober 2014

    […] dan een jaar geleden schreef ik al over bubble tea, maar ik kwam nooit een verkooppunt tegen. Tot er op station Diemen Zuid een Sushi Today open ging. […]

  2. Top 10 thee artikelen van 2013 | Love for Tea - 31 december 2013

    […] Bubble tea, de nieuwe dorstlesser voor de zomer. Dit thee drankje werd 473 keer bekeken. Ik moet helaas toegeven dat ik tot op vandaag nog steeds […]

Geef een reactie

