Review: Delightful yellow blooming tea

23 Apr

Afgelopen zondag had ik weer zin om een middag te genieten van heerlijke, met theebloemen, gezette thee. Zoals ik al eerder schreef heb ik een tijd geleden vier theebloemen, of blooming tea, aangeschaft. De eerste ‘Autumn red’ viel in de smaak en nu was het tijd voor ‘Delightful yellow.’

De theebloem is van het merk Sensatea en daar wordt het volgende over deze Delightful yellow bloem gezegd.

Bloem: Goudsbloem, Jasmijn
Smaak: Jasmijn
Theesoort: Yinzhen groene thee
Herkomst: Anhui Huangshan mountains, China

Eigenschappen

  • Ontspannen van lichaam en geest
  • Goed voor het hart, de lever en de doorbloeding
  • Remt ontstekingen

Maar is deze Delightful Yellow bloem ook een aanrader?

delightful yellow theebloem

Zeker weten! De thee ruikt heerlijk bloemig en heeft een mooie goud gele kleur. Ik vind de bloem zelf ook erg mooi. Een grote oranje/gele goudsbloem die de groene thee een subtiele bloem smaak geeft. De thee werd ook totaal niet bitter na langer trekken. Zulke koppen thee moedigen mij aan om vaker losse thee te gebruiken. Zo veel meer smaak, en krachtiger ook dan die zakjes met thee gruis. Mijn voornemen is dan ook om na het opmaken van mijn huidige collectie meer losse theeën aan te schaffen.

Het zetten van zo’n heerlijke pot thee is ook totaal niet tijdrovend. Het is juist super om te kijken hoe de theebloem zich uitvouwt en langzaam de smaak en kleur vrijgeeft. Het mooie is dat je de bloem meerdere keren kunt opgieten. Elke theekop blijft even smaakvol. Heerlijk om met zo’n pot thee van de zondag middag te genieten.

Je kunt op een zondag ook heerlijk genieten van de theebloemen van Newby Teas en Primula.

4 Reacties to “Review: Delightful yellow blooming tea”

  1. Lelie 23 april 2013 bij 22:18 #

    Dat ziet er zalig uit! Ik heb ook nood aan zo’n bloem met een transparante theepot! Heerlijk.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Een fleurige manier van thee zetten: Blooming Tea | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] is er nog een review online gekomen van een Sensatea theebloem, maar ook een van Newby Teas en een shoplog van Primula Tea […]

  2. Review: Theebloem Newby Teas | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] theebloemen die ik kan aanrader zijn die van Sensatea en […]

  3. Shoplog: Primula Tea Flowers | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] je ook fan zijn van theebloemen dan zijn de varianten van Newby Teas en Sensatea zeker het proberen […]

Geef een reactie

