De 7 Chakra’s en hun 7 theeën

14 Apr

Genietend van een kop thee was ik gister de Glamour aan het lezen. En wat kwam ik tegen? Een berichtje over Chakra thee. Ik ben dan wel niet spiritueel aangelegd, maar toch was ik wel nieuwsgierig. Hier moest ik gewoon meer van weten.

Chakra’s, wat zijn dat?

Ik heb wel eens van Chakra gehoord en weet vaag dat het met punten op het lichaam te maken heeft, maar meer dan dat weet ik niet. Dus mijn zoektocht begint.

De Chakra’s zijn te vergelijken met een soort energiebronnen, deze nemen energie op en geven energie af via energiebanen die door het lichaam stromen.
rubriek.nl

Chakra's

Ok, energie dus. Er zijn 7 Chakra’s die invloed hebben op lichaamsfuncties en emoties. En deze Chakra’s kunnen uit balans raken. De Chakra thee ondersteunt organen en processen waardoor er minder kans is op onbalans.

De Chakra thee is samengesteld door theesommeliere Kasia Vermaire. Zij heeft deze theeën samengesteld voor lifestyleconcept ‘Stadswild.’ Stadswild ontwikkeld concepten speciaal voor stadsmensen die meer verbonden willen zijn met de natuur.

De verschillende Chakra theeën.

Aangezien er 7 Chakra’s zijn zijn er ook 7 theeën samengesteld die elk een van deze 7 punten ondersteunen.

Wortel Chakra:  aarden, oerkracht en instincten

Sacraal Chakra:  passie, seksualiteit en creativiteit

Navel Chakra:  levenslust, vuur en kracht

Hart Chakra:  liefde, zelfacceptatie en balans

Keel Chakra:  zelfexpressie, communicatie en meningsuiting

Derde Oog Chakra:  dromen, verbeeldingskracht en inzicht

Kruin Chakra:  focus, spiritualiteit, kosmische verbondenheid

Ik vind het een interessant uitgangspunt voor het samenstellen van thee. Ik ben hier misschien wat nuchter voor, maar toch heeft het wel een soort aantrekkingskracht. Vooral de Keel Chakra thee is wel wat voor mij. Ik zou mijzelf wel eens vaker mogen laten horen en zeggen wat ik vind zonder mij meteen zorgen te maken over wat anderen er wel niet van vinden. Misschien moet ik de Keel en Hart Chakra theeën eens proberen…

Deze Chakra theeën zijn te bestellen op www.stadswild.nl en kosten €7,95 en komen in een hersluitbare verpakking van 50 gram. Wil je ze graag allemaal proberen? Dan kan er ook een sample set besteld worden voor €9,95.

Staan jullie open voor een Chakra ondersteunende thee?

Afbeelding: yogacentrum-innerwork.nl
Bron: stadswild.nl, rubriek.nl

Eén reactie to “De 7 Chakra’s en hun 7 theeën”

  1. cellamaassen 16 april 2013 bij 09:36 #

    die sample set lijkt me wel leuk om uit te proberen!

Geef een reactie

