Mijn thee collectie: losse thee

6 Apr

Vandaag staat het laatste artikel waarin ik mijn thee collectie laat zien in het teken van losse thee. De meest theeliefhebbers drinken het liefst losse thee, maar zoals jullie in het vorige artikel al zagen heb ik ook best een collectie van theezakjes. Toch heb ik mij voorgenomen vaker losse thee te gebruiken. Ik kijk nu al uit naar het uitbreiden van mijn losse thee collectie. Tot het zover is laat ik jullie de losse thee zien die ik op dit moment bezit.

losse thee collectieLinks zien jullie de drie blikjes van de Harrods. Wat ben ik blij met deze thee, en niet alleen omdat ze van de Harrods zijn. Deze zwarte thee is ook echt heerlijk. Vooral de rozen thee is favoriet.

Het zwarte zakje bevat Champagne Sorbet thee. Geen alcohol, maar wel super lekkere thee. Het is een combinatie van groene en witte thee met fruit en komt bij ’t Koffie en Thee Juffertje vandaan. Mijn moeder bracht deze mee na een high tea en ik geniet er geregeld van.

En de rest komt uit China. Eerlijk gezegd weet ik niet eens wat voor thee het is. De verpakking naast de Harrods blikjes bestaat uit korreltjes, geen theeblaadjes. Erg vreemd. Deze thee is ook echt heel zoet. De korreltjes lossen ook op. Niet mijn favoriet.

losse theeDe overige Chinese thee zijn wel gewoon blaadjes of bloemetjes zoals de Kamille thee waar ik eerder over schreef. De thee in de groene verpakking aan de linker kant is goed voor de nieren, zo is mij verteld door een Chinees theevrouwtje. De kleine gele pakjes vooraan horen bij de box die achteraan staat.

Ook heb ik nog een pot met gedroogde rozen knopjes. Deze staat helaas niet op de foto. Net als de rozen thee van Harrods is ook dit een favoriet. Het is een hele lichte thee waar een heerlijke rozen geur vanaf komt. De smaak is heerlijk bloemig.

Mijn favorieten zijn de Harrods theeën en de gedroogde rozen thee. Ik hoop hier binnenkort Sencha groene thee aan toe te voegen.

Wat is jullie favoriete losse thee?

Eén reactie to “Mijn thee collectie: losse thee”

  1. cellamaassen 8 april 2013 bij 10:20 #

    leuke vrolijke doosjes! ben benieuwd of je de sencha lekker gaat vinden!

Geef een reactie

