Mijn thee collectie: theezakjes

31 Mrt

Vandaag is het tijd voor deel 2 van mijn thee collectie. Ik zal jullie laten zien wat voor thee ik heb. Dit artikel gaat vooral over de theezakjes thee. Volgende week laat ik jullie mijn losse thee zien.

Nu ben ik niet de enige die thuis thee drinkt. Mijn moeder houdt er ook van. Toch ben ik degene die de thee koopt en de meeste koppen drinkt. Kijken jullie mee?

theecollectie

Zoals je kunt zien heb ik best wat verschillende theeën. Mijn laatste aanwinst is de Pickwick slaap lekker thee. Hier schreef ik afgelopen week nog een review over. Een thee die zeker aan te raden is als je op zoek bent naar een manier om te ontspannen. Ook zijn de Bedfort’s lavendel en chai tea al eens voorbij gekomen. De pakjes die je hier ziet zijn alweer opnieuw gekocht.

Achter het Pickwick doosje staat een perzik en citroen thee die ik kocht in Duitsland. Deze is erg zoet en daar moet je van houden. Deze kocht ik toen ik een weekje op city trip naar Berlijn was en in een appartement verbleef. Ook daar kon ik niet zonder thee. Deze perzik/citroen combinatie is niet verkeerd. Toch zou ik deze niet nog eens kopen aangezien deze net iets te zoet is naar mijn smaak.

Het vierkante Deluxe doosje komt van de Lidl. Dit is Chinese witte thee. Een favoriet. Net als groene thee laat ik het water na het koken even afkoelen voordat ik het pyramide zakje erbij doe. Niet te lang laten trekken en dan kan je genieten van een lekkere kop thee.

Nog een Pickwick thee wat ik reken tot mijn favorieten. Rooibos met honing thee. Als ik geen zin heb in groene thee (komt niet heel vaak voor) drink ik het liefst rooibos thee. De groene thee staat eronder. De groene thee met vanille is de thee die ik elke avond drink. De vanille geeft de thee een heerlijke zachte smaak en de geur die er vanaf komt…heerlijk!

De laatste van de doosjes is de Celestial kruidenthee. Waar deze vandaan komt durf ik niet te zeggen. Het doosje staat ook al geruime tijd in de kast. Volgens mij heeft mijn vader of moeder die ooit meegenomen van het werk want het is niet een thee die wij normaal zouden kopen. Het is een doosje met 5 smaken: pepermunt, avondthee, citroen, kamille en honing/vanille/kamille thee. De pepermunt thee is nog niet aangeraakt aangezien ik daar eerlijk gezegd totaal niet van hou. De avondthee is al wel op :p

theedoos inhoudEn dan nu de inhoud van mijn theebewaarbox. Links zie je twee groene theeën, citroen en vanille. Op de deksel heb ik de vier smaken neergelegd van de Cup Cake thee. Deze heb ik gekocht bij de Xenos, maar is niet aan te raden. Het zijn zwarte theeën die erg sterk zijn. De chocolicious variant is mijn minst favoriete van de vier. De chocolade smaak is het net niet. Te sterk aanwezig en niet mijn ding. Sweet honey en Lovely cherry gaan dan nog wel al komen deze smaken niet echt terug. Helaas.

Maar dan een zwarte thee die ik wel echt heerlijk vindt. Deze thee kreeg ik van vriendinnen voor mijn verjaardag, Blond thee. Dit is de ‘ I’m in love’ variant. Deze pyramide zakjes komen in een vacuum verpakking en zodra je deze opentrekt komt je een zoete geur tegemoet. Een heel erg zoete lucht….maar dit proef je gelukkig niet. De thee heeft zeker een zoet karakter, maar de kauwgomzoetegeur blijft precies wat het is, een geur.

De laatste thee uit de box, de mango thee. Ook deze kocht ik bij de Xenos en is net als de Cup Cake thee geen favoriet. Mango als vrucht vind ik heerlijk, maar deze thee is het toch echt net niet.

De favorieten uit deze collectie zijn, heel verrassend, de twee groene theeën. Ook de Chinese witte thee en de lavendel thee drink ik graag. De Cup Cake thee en de mango thee zou ik niet weer kopen en het zal dan ook nog wel even duren voordat ik deze kwijt ben.

Wat is jouw favoriete thee of heb je juist een thee ergens in de kast staan die je nooit weer zou kopen?

Eén reactie to “Mijn thee collectie: theezakjes”

  1. Jiska Sanders 31 maart 2013 bij 13:17 #

    Ik koop alleen theezakjes voor op mijn werk en voor bezoek, zelf zet ik altijd losse thee. Als ik theezakjes koop doe ik dat ook niet bij prijsvechters zoals de Lidl, Xenos of Aldi, want die moeten het eventuele aroma en smaak hebben van iets kunstmatigs ipv werkelijk toegevoegde gedroogde ingrediënten.

    Als ik theezakjes koop, is Twinings wel het meest favoriet. En dan vooral Lady Grey in de zomer en Lapsang Souchon in de winter!

Geef een reactie

