Review: Pickwick slaap lekker thee

26 Mrt

Een tijdje terug schreef ik een artikel over hoe Pickwick jou gedurende de dag kan ondersteunen met een lekkere kop thee. De slaap lekker thee uit deze herbal goodness lijn is er een van die ik graag zou willen proeven. Vorig weekend heb ik deze dan ook gehaald en nu is het tijd voor een review.

Ik moet zeggen dat ik totaal geen slaap problemen heb. Vroeger kon ik zo nog uren wakker liggen in mijn bed, lezen en dan nog niet kunnen slapen. Dat is nu wel even anders. Ik ben echt zo weg. Best jammer, want zo kan ik deze thee net niet helemaal goed testen.

Dus beoordeel ik deze thee op smaak en relax factor. En dat heeft deze avondthee zeker!

slaap lekker thee pickwick

Zoals jullie kunnen zien bestaat deze thee voor 25% uit valeriaan, 59% uit kamille en 5% uit lavendel. Maar wat doen deze ingrediënten eigenlijk?

Valeriaan

Valeriaan heeft een licht rustgevende werking. Naast hulpmiddel om lekker in slaap te vallen help valeriaan ook tegen nervositeit en spanning. Een perfect ingrediënt voor een avondthee na een lange drukke dag.

Kamille

Kamille werkt net als valeriaan tegen nervositeit, oftewel het ontspant. Je voelt je relaxed, geen problemen aan je hoofd en je valt zo in slaap.

Lavendel

Nog zo’n ontspannend kruid, lavendel. Een favoriet van mij. Naast ontspanning werkt lavendel ook tegen angst en hoofdpijn.

Al met al een kruidenthee waarvan je niet anders kunt dan ontspannen en je zorgen vergeten. Volgens Pickwick biedt het drinken van 2 koppen per dag al voldoende ondersteuning van de nachtrust. Zoals te verwachten bevat deze thee geen cafeïne en is het 100% natuurlijk.

pickwick slaap lekker thee

De kamille heeft in deze thee de boventoon. Ik was nooit zo’n fan van kamille, maar begin de smaak nu toch steeds meer te waarderen. Ook deze thee is heerlijk. Denk niet dat je meteen in slaap valt na het drinken van deze thee. Wat ik gelezen heb kan het zo’n 30 minuten duren voordat de kruiden gaan werken en jou helpen te ontspannen.

Ik drink deze thee het liefst in de avond. Je zou het eventueel ook overdag kunnen drinken, maar ondanks dat ik geen slaap problemen heb wordt ik wel lekker relaxed en ontspannen van deze thee. Als je gespannen bent gedurende de dag raadt ik kamille thee aan.

Zoals wij van Pickwick gewend zijn zitten er 20 zakjes in het doosje en is deze Slaap lekker thee gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Drogisterijen zouden deze ook in hun assortiment kunnen hebben vanwege de werking.

Worden jullie ook zo ontspannen na het drinken van deze thee, of andere nachtrust ondersteunende theeën?

Bronnen: apotheek.nl, overkruiden.nl

12 Reacties to “Review: Pickwick slaap lekker thee”

  1. Jane 5 maart 2015 bij 23:18 #

    …mijn kat is er soort van weg van, elke keer als ik deze thee zet dan komt ze altijd aan het glas waar de thee inzat en wrijft ze er met haar bek langs. Heeft nog een van jullie deze ervaringen of is mijn kat gewoon vreemd bezig?

    • sandra 18 mei 2015 bij 20:10 #

      mijn katten ook. Vandaag deze zakjes in huis gehaald en al een paar keer dat ik de katten ermee zie spelen. vond net ook een zakje helemaal kapot gesabbeld in de keuken. Heb ze nu maar veilig opgeborgen in de kast

    • Loes 21 december 2015 bij 22:51 #

      katten zijn gek van valeriaan. veel kattenspeeltjes zijn dan ook gevuld met kattenkruid of valeriaan.

      Heel normaal gedrag dus. voorzichtig zijn met hete thee en katten ;)

  2. sara 21 november 2014 bij 20:25 #

    Jakkes! Gebeurt niet vaak dat ik na de eerste slok de hele kop weg gooi. Ook meteen alle zakjes avond thee weg gegooid. En wat gegeten om de vieze smaak weg te krijgen.

    en dat terwijl ik gewone thee met kamille en lavendel samen heerlijk vind. Zal die valeriaan het zo verpesten? Ik raad het niemand aan om te proberen….

  3. danko 8 oktober 2014 bij 16:21 #

    heerlijke thee en werkt een soort van kan ook beetje placebo effect met zich meenemen maar een irritatie de geur is niet te harden

  4. cellamaassen 26 maart 2013 bij 15:16 #

    hmm, soms heb ik wel moeite met in slaap komen.. wist wel de werking van valeriaan.. maar niet dat kamille ook helpt! hele handige review

  5. Eline 26 maart 2013 bij 14:14 #

    Fijne review! Ik vind ’s avonds een rustgevend theetje altijd wel fijn :)

    • Theedrinker 17 november 2016 bij 02:13 #

      De werkzame stof in valeriaan wordt teniet gedaan door heet water.

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 meest gelezen artikelen van 2015 | LoveForTea - 29 december 2015

    […] Review: Pickwick slaap lekker thee – 1412 bezoekers Ook in 2015 zochten mensen naar een manier om lekker in slaap te vallen. […]

  2. De klok rond met 6 thee momenten | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] je wat hulp nodig hebt met het slapen is ‘Slaap lekker’ thee met kamille, valeriaan en lavendel wat voor jou. Volgens Pickwick ondersteunt deze thee een goede […]

  3. Top 10 thee artikelen 2014 | LoveForTea - 29 december 2014

    […] De meest bezochte review van het afgelopen jaar is die over Pickwick slaap lekker thee. Met 1.842 views is dit toch een thee waar mensen nieuwsgierig naar […]

  4. Top 10 thee artikelen van 2013 | Love for Tea - 31 december 2013

    […] Review: Pickwick slaap lekker thee met 1,408 views. Thee voor het slapen is waar veel nieuwsgierig naar […]

Geef een reactie

