Mijn thee collectie: servies van een theeliefhebster

23 Mrt

Zelf vind ik het altijd geweldig om collecties/verzamelingen van anderen te bekijken, nagellak, parfum noem maar op. Vandaar dat ik op het idee kwam om jullie mijn thee collectie te laten zien. Ik ga er een kleine serie van maken. Vandaag laat ik jullie mijn theeservies zien en ik maak aparte artikelen over mijn losse thee en theezakjes verzameling.

In dit artikel laat ik dus mijn theeservies zien, of eigenlijk mijn theepot en mokken.

theepot blond

Wat ben ik blij met mijn Blond Amsterdam theepot. Deze heb ik zo’n 4 a 5 jaar geleden van mijn oma gekregen. Ik wou deze zo graag, maar de prijs was wel een beetje hoog voor een theepot. Mijn oma heeft toen de deal met mij gemaakt dat zij de theepot voor mij zou kopen, maar dat ik het theelichtje zelf moest betalen. Zo gezegd zo gedaan en dankzij oma heb ik nu deze mooie theepot. Ik heb er al jaren plezier van en ook nu ik na mijn studie weer terug bij mijn ouders woon staat deze weer in mijn kamer. Als ik in mijn kamer zit en van een lekkere kop thee wil genieten gebruik ik altijd deze theepot.

Ook zien jullie hier mijn thee ei en een schoteltje voor theezakjes of zoals hier het ei. Dit ei gebruik ik meestal alleen in een kop. Voor in de theepot heb ik een ei aan een kettinkje. Aan het eind zit een haakje waardoor je deze makkelijk in de theepot kunt hangen.

theemokken

Mijn theemokken! Ja ik heb er echt drie. De twee Blond mokken heb ik van vriendinnen gekregen en de rode met het hert heb ik begin dit jaar gekocht. Drie is misschieneen beetje veel, want je kunt er maar een tegelijk gebruiken. Voordat ik mijn rode mok kocht had ik een Blond mok beneden staan en de ander boven. Erg fijn als je geregeld boven van een kop thee geniet. Volgens mij liep ik begin dit jaar tegen de rode mok aan. Ik vond deze zo leuk dat ik hem wel mee moest nemen, want uiteraard weer rare blikken van mijn vader als gevolg had…
De mok komt van de Xenos en is net als de Blond mokken lekker groot. Daar houd ik van.

tea for one

En laten we mijn tea-for-one setje niet vergeten. Zoals jullie laatst al konden lezen kwam ik deze tegen bij de Intratuin. Op het opruimingsrekje zag ik deze staan en ik moest hem dan ook meenemen. Volgens mij heb ik er 2,50 euro voor betaald. Nog een reden waarom ik deze niet kon laten staan.

collage van thee setMijn trots! Het thee setje dat ik meenam uit China. Deze staat te pronken op mijn kamer en heb ik eigenlijk nog niet gebruikt. Het staat eigenlijk wel mooi op een dienblad. Ik zie het dan ook meer als een leuk aandenken aan de studiereis naar China.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een blik te werpen op mijn theeservies. In de volgende artikelen uit deze ‘serie’ laat ik jullie zien welke theeën ik hier in de kast heb staan en wat nou eigenlijk mijn favorieten zijn.

2 Reacties to “Mijn thee collectie: servies van een theeliefhebster”

  1. Mattania (@Qtplace) 25 maart 2013 bij 10:51 #

    Leuke collectie :D

  2. cellamaassen 25 maart 2013 bij 08:26 #

    Oeh blond Amsterdam is altijd mooi! ik heb 2 kopjes van hun uit de Blah Blah serie:P

Geef een reactie

