Review: Smooth Chai

12 Mrt

Met dit druilerige weer waar je alleen maar depressief van kunt worden vindt ik een wat pittigere thee echt heerlijk. Naast mijn dagelijkse dosis groene thee is het ’s avonds vaker tijd voor een lekkere kop Smooth Chai van Pickwick. De Smooth Chai komt uit de ‘Delicious Spices’ lijn van Pickwick.

Smooth chai

Smooth Chai

Dit heerlijke kruidige drankje bestaat uit de volgende mix: rooibos met kaneel, gember, kruidnagel en kardemom. Lekker pittig dus! Maar zoals de naam al doet vermoeden is deze Chai tea minder scherp dan je zou denken. Smooth is deze thee zeker.

Deze thee moet je zo’n 3 tot 5 minuutjes laten trekken. Je hoeft niet te denken dat de thee dan meteen erg spicy wordt. Wel ruikt deze thee lekker naar kruiden! En dan de smaak, heerlijk!

De smaak is zeker kruidig, maar dan wel lekker smooth. Je proeft de kruiden, maar deze zorgen er niet voor dat je het idee hebt dat je een kruidenkastje aan het opdrinken bent. Smooth Chai doet dus echt zijn naam eer aan. Een pittige thee met een zacht karakter. Heerlijk als je ’s avonds even een oppepper nodig hebt na het eten. De kruiden vormen echt een geheel. Geen enkel kruid springt er uit wat deze thee een mooi goed op elkaar afgestemd drankje maakt. Wat ik ook lekker vind aan deze thee is dat de smaak lang in je mond blijft hangen. De kruiden zorgen ervoor dat je smaakpupillen dus zeker geprikkeld worden.

Smooth chai theezakje

Je begrijpt dat ik fan ben van deze thee, maar moet je die verpakking eens zien! Ook hier wordt ik helemaal blij van. Het gaat natuurlijk om de thee, maar een mooi vormgegeven verpakking kan geen kwaad natuurlijk :)

Wil je liever zelf je eigen chai tea maken dan heb ik nog een heerlijke recept voor jullie, namelijk deze Tchai. Of ga je liever voor de Chai organic green tea van Clipper?

Hebben jullie deze thee al eens geprobeerd? Wat vinden jullie ervan? Of hebben jullie een andere smooth chai favoriet?

11 Reacties to “Review: Smooth Chai”

  1. Denise 15 februari 2015 bij 19:27 #

    wil iemand mij vertellen waar deze thee nog te koop is? ik kan hem nergens meer vinden (en het was nog wel jarenlang mijn winterfavoriet!)

    • Kayleigh 21 februari 2015 bij 14:41 #

      Hoi Denise,
      Je zou het bij de Xenos kunnen proberen. Daar hebben ze vaak Pickwick doosjes staan in de wat mindere standaard smaken. Ik hoop dat je nog een doosje op de kop kunt tikken!

  2. Anne Lotte 4 november 2014 bij 18:44 #

    Ik zocht er laatst naar in mijn supermarkt maar niet gevonden?!

  3. Kimberly 19 maart 2013 bij 14:20 #

    Lijkt me lekker! ik ga hem een keertje proberen :)

  4. cellamaassen 16 maart 2013 bij 14:25 #

    ik heb je genomineerd voor de versatile Blog Award :) als het je leuk lijkt om mee te doen neem dan een kijkje op mijn blog! liefs Cella

    • Kayleigh 24 maart 2013 bij 16:34 #

      Super bedankt! Ik heb het artikel hierover al getypt, maar ik heb mijn lijst met 15 bloggers nog niet helemaal kunnen vullen (schaam schaam). Ik hoop dat ik het artikel binnenkort online kan zetten, maar tot het zover is hartstikke bedankt dat je mij genomineerd hebt! Ik ben erg blij dat mijn blog ook door anderen leuk gevonden wordt.

  5. Jewelyz 14 maart 2013 bij 18:51 #

    Ja dit is nu ook mijn favoriet, drink hem nu ook ;-) Heerlijke smaak en geur, ik doe er altijd nog een lepel honing bij, lekker zoet :-)

    • Kayleigh 14 maart 2013 bij 19:24 #

      Heb net mijn kop op en heb het met wat honing geprobeerd. Wel een klein beetje, maar is zeker lekker :)

  6. Eline 12 maart 2013 bij 15:39 #

    Die is lekker inderdaad!

  7. cellamaassen 12 maart 2013 bij 13:18 #

    heb hem nog niet geprobeerd! ziet er inderdaad erg leuk uit!

Geef een reactie

