Thee aankoop: Tea for one setje

5 Mrt

Een tijdje geleden schreef ik een stukje over tea for one. Afgelopen weekend was ik met mijn moeder bij de Intratuin om wat lente in huis te halen. Tussen de planten, tuinsets, vissen en geurkaarsen kwam ik dit tea for one setje tegen. En voor €3,50 kon ik het niet laten staan.

tea for one set

Zeg nou zelf is het geen lief thee setje? De twee onderdelen sluiten niet naadloos op elkaar aan, maar ik vind het wel wat hebben. Ook de versiering vindt ik leuk. Een setje met een neutrale look, daar houd ik van. En natuurijk moest ik hier ook een heerlijke potje groene thee in maken.

In de theepot kan genoeg water gegoten worden om de mok te vullen. Twee goede koppen haal je er helaas niet uit. Dat wil alleen nog niet zeggen dat er niet genoeg thee in zit. De kop die erbij zit is best groot, je kunt dus zeker genieten van tenminste een goede kop thee!

tea for one

En dat heb ik ook gedaan. Een kop groene thee met citroen, chocolaatje erbij, genieten maar! De kop drinkt fijn, maar de thee koelt wel wat snel af. Het is namelijk een brede mok waardoor een groter oppervlak van de thee afgekoeld wordt. Snel opdrinken dus!

Persoonlijk vind ik dit setje leuker dan het glazen setje dat ik liet zien in het vorige artikel. Ik heb wat minder met glazen theepotten. Deze keramiek setjes vind ik leuker staan dan glas. Komt waarschijnlijk door de versieringen.

Hebben jullie ook een tea for one setje?

9 Reacties to “Thee aankoop: Tea for one setje”

  1. Anoniem 8 augustus 2016 bij 10:00 #

    Ik heb inmiddels ruim 80 setjes tea for one staan. Ik ben helemaal verliefd geworden op deze potjes en struin alle mogelijke markten af om te scooren.
    Ook heb ik een 10 tal dierenpotjes.
    Nu zoek ik vooral landenpotjes. kreeg een prachtige uit Oostenrijk en heb een geweldige uit Londen met de beroemde afbeeldingen zoals wisseling vd wacht, buckingham palace enz.

  2. cellamaassen 11 maart 2013 bij 22:26 #

    Ze hebben die tea for 2 nu in het foldertje van de Xenos staan.. aan de voorkant van de folder zit zon klein boekje en daar staan ze op pagina 3;)

    • Kayleigh 11 maart 2013 bij 22:31 #

      Wij krijgen de folders morgen, dankje zal zeker kijken!

  3. Eline 6 maart 2013 bij 21:54 #

    Leuk! :D

  4. cellamaassen 5 maart 2013 bij 16:17 #

    heb je die van de Xenos al gezien??, kweet niet meer precies wat erop stond, maar ze zijn felgroen of felroze met n vrolijk motiefje.. en dr zitten 2 kopjes bij en dan n mini theepot eronder.. ik herinner me dit omdat t me aan Alice in wonderlands tea party deed denken!

    • Kayleigh 5 maart 2013 bij 19:28 #

      Ben er pas nog geweest, maar heb deze niet gezien. Klinkt wel goed met 2 kopjes! Volgende keer even kijken of ik het tegen kom :)

      • cellamaassen 6 maart 2013 bij 13:34 #

        Als ik er ben en ze hebben ze nog maak ik wel even n foto voor je!

Trackbacks/Pingbacks

  1. SHOPLOG: Theesetje | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] geleden toen ik de theepot van Blond kocht en mijn oma de bijbehorende theelichthouder (op een tea-for-one setje na). Toegegeven, ik gebruik de theepot niet dagelijks en heb dan ook maar één theepot […]

Geef een reactie

