Review: Lipton T fusions

26 Feb

Naast lekkere warme thee ben ik ook fan van ijsthee. Net als bij warme thee is niet elke ijsthee hetzelfde. Er zit verschil tussen de merken, maar ook per land verschilt de ijsthee. Uit ervaring weet ik dat de Nederlandse ijsthee heel anders is dan die in Amerika. Daar is het gewoon afgekoelde thee.Wel gezoet. Het was even wennen, maar ik vind het tegenwoordig heerlijk. Vooral in de zomer is het lekker verfrissend. Ik weet dat het nog niet echt opschiet met het zonnetje, maar ik wou jullie toch een ijsthee laten zien die op de Amerikaanse variant lijkt.

Misschien kennen jullie deze ijsthee al. Toch wil ik er aandacht aan besteden, omdat deze een stuk gezonder is dan de anders gezoete ijsthee uit pak.

Lipton T Fusions

Lipton T fusions is een ijsthee die voor 95% uit groene thee bestaat. Deze fusions zijn er in de smaken framboos & granaatappel, honing en perzik & peer. De laatste heb ik zelf. Het is een low kcal ijsthee met natuurlijke ingrediënten. Er zitten volgens het etiket geen kunstmatige aroma’s, kleurstoffen en conserveermiddelen in. De suiker en zoetstof die erin zitten, het blijft een zoet drankje, zijn van natuurlijke oorsprong.

ingredienten lipton t fusions

Deze fusion ruikt heerlijk naar perzik. De peer is een beetje moeilijk terug te vinden. Ik krijg door de geur alleen al zin in het voorjaar en de zomer! De smaak is denk ik iets waar veel mensen aan moeten wennen. Het smaakt namelijk niet naar de ijsthee die je in pakken bij de supermarkt kunt kopen. De eerste keer dat je dit drinkt zul je waarschijnlijk denken dat je gewoon koude thee aan het drinken bent. En eigenlijk klopt dit ook. Ook is het zoet. Toch proef je goed dat het voor het grootste gedeelte uit thee bestaat.

ijsthee

Ik denk dat velen even moet wennen aan deze ijsthee variant. Thee die koud is geworden drinken wij, ik dan, niet op. Natuurlijk is deze thee aangepast om koud te drinken. Persoonlijk vind ik het erg lekker. Vooral in de zomer is het heerlijk verfrissend en is het een echte dorstlesser. Een geschikt drankje als je geen zin hebt in altijd maar water.

Hebben jullie deze ijsthee variant al eens geprobeerd? Wat vonden jullie ervan?

2 Reacties to “Review: Lipton T fusions”

  1. cellamaassen 28 februari 2013 bij 08:35 #

    deze ken ik nog niet, wel de andere T fusions versie met honing! errug lekker

  2. nikyvanloo 27 februari 2013 bij 18:59 #

    Ik heb ze helaas nog niet geprobeerd! Al hou ik ook erg van thee en ijsthee :)

Geef een reactie

