Een aangename thee verrassing

7 Feb

Een tijdje geleden schreef ik over een thee setje uit China. Ook vertelde ik hier dat ik naast dit setje ook thee uit China had meegenomen. Ik bracht best wel wat thee mee terug eigenlijk en niet alles heb ik al geproefd. Zo ook deze thee nog niet. Eerlijk gezegd was ik een beetje huiverig. Ik wist totaal niet wat voor thee het was aangezien ik geen Chinees kan lezen.

Deze thee kocht ik op de campus waar ik tijdens de studiereis verbleef. Op de campus was er genoeg thee om uit te kiezen. Ik koos voor deze herbal tea. Niks mis met kruidenthee, maar toen ik de verpakking opende was mijn eerste reactie: Paardenbloemen thee?!?!

Zoals jullie kunnen zien zijn het pure bloemetjes. Niks geen theeblaadjes. Even iets anders dus, maar wel het proberen waard.

chrysanten bloemetjes

Maar dan komt het probleem hoe zet je deze thee? Alles staat er in het Chinees dus daar heb ik niet zo veel aan. Gelukkig kwam ik wel een paar bekende tekens tegen. Zo ben ik er dus achter gekomen dat je de thee 5 minuten moet laten trekken. Ook was het webadres gewoon leesbaar, maar daar hield het ook mee op. Deze was ook helemaal in het Chinees. Niet handig dus.

Na wat gegoogled te hebben kwam ik uit bij wat bruikbare informatie. Tot op dit moment was ik er nog van overtuigd dat het paardenbloemen thee was. Wat zat ik ernaast! Wat blijkt..het is kamille thee. Tenminste dat denk ik. De bloemetjes op deze foto kwamen overeen met wat ik in het zakje vond, Chrysanten.

chrysanten theeDe verpakking komt niet overeen, maar toch denk ik de juiste thee gevonden te hebben. Het productienummer is namelijk hetzelfde. De thee die ik gekocht heb heeft een oude of nieuwe verpakking. De bloementjes zijn hetzelfde.

Maar hoe smaakt deze thee eigenlijk?

Lekker! Ik had al wat gedronken voor ik erachter kwam dat het kamille thee was dus ik was aangenaam verrast. De thee blijft heel licht. Het water krijgt een gelige gloed. Je hoeft dus niet bang te zijn om deze thee te lang te laten trekken. De geur van deze kamille thee is erg subtiel. Persoonlijk houdt ik daar wel van. Je ruikt het bloemige karakter van deze thee. Ook in de smaak is dit terug te vinden.

Kamille thee

Zoals ik al aangaf was ik aangenaam verrast over deze thee. Eigenlijk vind ik het wel lekker. Kamille thee is thee die ik niet snel haal, maar deze is perfect. Een lichte smaak en het helpt bij het ontspannen. Ook vind ik het feit dat je de thee zet van alleen bloemetjes erg leuk.

Hebben jullie ook een thee die puur bestaat uit bloemetjes?

2 Reacties to “Een aangename thee verrassing”

  1. Eline 7 februari 2013 bij 20:14 #

    Ziet er apart uit! Tot nu toe heb ik alleen wel eens kleine roosjes in losse thee gehad, maar niet zo’n bloemen als deze…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn thee collectie: losse thee | Love for Tea - 6 april 2013

    […] overige Chinese thee zijn wel gewoon blaadjes of bloemetjes zoals de Kamille thee waar ik eerder over schreef. De thee in de groene verpakking aan de linker kant is goed voor de […]

Geef een reactie

