A cup of Harrods tea, please

30 Jan

Harrods tea

Bijna een jaar geleden zat ik in het vliegtuig richting Londen. Na al dat dromen over Londen had ik het voor elkaar gekregen om daar een stage te bemachtigen. Een beter manier om mijn studie af te sluiten was er niet. Elk weekend ging ik wel wat leuks doen. Een museum bezoeken, een wijk ontdekken en natuurlijk lekker shoppen. Ook kon ik de Harrods natuurlijk niet overslaan. Echt, als je in Londen bent ga dan zeker naar de Harrods. Bereid je alvast voor op hoge prijzen en de vele bezoekers die er eigenlijk alleen maar zijn om het warenhuis van binnen te bewonderen..echte Harrods-toeristen. En ja daar was ik er ook een van.

Met een plattegrond ging ik van verdieping naar verdieping en je kijkt je ogen uit! Zelfs de lift en trappen gangen hebben thema’s!! Op een gegeven moment liep ik een ruimte binnen met thee, koffie en chocolade. Ik mocht van mijzelf thee kopen als een leuk souverniertje. Omrekenen naar euro’s was op dat moment geen goed idee. Gelukkig kan je er ook thee kopen in setjes. Zelf heb ik drie losse blikjes gekocht. Dit omdat er aardbei thee in de setjes zat en daar houd ik niet zo van. Mijn buit: drie blikjes losse thee in de smaken Passion fruit, Kiwi en Rose. Het zijn alle drie een zwarte thee.

Harrods rose tea loose leafOok al is dit een zwarte thee het heeft een heel zacht karakter. Zwarte thee drink ik het liefst in de ochtend om goed wakker te worden, maar deze is ook heel lekker in de middag. Er zitten gedroogde rozen blaadjes door de losse thee en deze proef je echt terug. Naast zwarte thee zit hier ook nog Ceylon thee doorheen.

De geur is ook heerlijk. Sterk, maar je ruikt ook heel goed het bloemige karakter van deze thee. Een van mijn favorieten.

harrods loose leaf tea passion fruitOok deze thee is een mix van zwarte en ceylon thee. Dit is een thee waar geen gedroogde bloemen of fruit aan toegevoegd zijn. De passie vrucht smaak komt van smaakstoffen. Deze thee ruikt lekker zoet en zal zeker in de smaak vallen bij liefhebbers van vruchtenthee. Van de drie heb ik deze smaak al het vaakst gedronken. Ik houd wel van fruitthee als het maar niet te zoet is en deze passion fruit thee is precies goed.

Harrods loose leaf tea kiwiNet als de passion fruit thee is ook deze smaak een mix van zwarte en ceylon thee. Ook hier komt de smaak van smaakstoffen. Deze kiwi thee is een zoet ruikende thee met een exotisch karakter. Ook deze thee drink ik regelmatig. Dit is echt een thee voor in de zomer of juist voor nu om de zomer alvast in huis te halen.

Harrods losse theeNaast dat ik deze thee smaken erg lekker vind door de zachte karakters vind ik de doosjes ook echt geweldig. De thee wordt goed luchtdicht gehouden en de smaken blijven goed bewaard. Deze blikjes bewaar ik zeker als ik door de thee heen ben.

Hebben jullie ook blikjes die je het liefst zou willen uitstallen, maar dit niet doet om de thee zo goed mogelijk te bewaren?

3 Reacties to “A cup of Harrods tea, please”

  1. Eline 30 januari 2013 bij 13:30 #

    Mooie blikjes! Toen ik in Kerkrade woonde ging ik altijd naar een Duits theehuisje vlak over grens dat vol stond met alle soorten thee in allerlei grote blikken. Helaas is ie niet meer :(

    • Kayleigh 30 januari 2013 bij 15:48 #

      Jammer. Ben zelf ook een groot fan van thee in blik :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn thee collectie: losse thee | Love for Tea - 6 april 2013

    […] zien jullie de drie blikjes van de Harrods. Wat ben ik blij met deze thee, en niet alleen omdat ze van de Harrods zijn. Deze zwarte thee is […]

Geef een reactie

