Review: Bedford’s High Tea

10 Jan

Bedford's High Tea

Een tijdje geleden vond ik bij de Xenos deze super leuke thee doosjes. Alleen al om de verpakking zou ik deze kopen. De doosjes zijn vrolijk en zijn mooi vormgegeven. Een doosje dat mooi staat op je aanrecht, kastje of andere plek waar iedereen het kan bewonderen. De eerste keer dat ik deze thee tegenkwam haalde ik de Lavendel en Jasmine thee. Chai tea heb ik hier later aan toegevoegd. Het zijn zakjes, maar daarin zitten wel theeblaadjes en andere ingrediënten. Zo zitten er lavendel knopjes in bij de lavendel thee. De pyramide vormige zakjes zorgen er voor dat de thee goed kan trekken.

Bedford’s bestaat al sinds 1840. Het is een Engels merk, maar de thee zelf komt uit Sri Lanka. Het volgende staat op de verpakking

De high tea traditie zou in 1840 in Engeland zijn ontstaan. De lunch werd in die dagen vroeg geserveerd en het diner laat. Anna Russel, Hertogin van Bedford, kreeg rond vier uur telkens zo’n duizelig en hongerig gevoel, dat zij op een dag een blad met thee, sandwiches en cake op haar kamer liet brengen. Haar honger was snel gestild.

Anna raakte zo verknocht aan deze gewoonte dat zij er vanaf toen ook met vriendinnen een gezellig theekransje van maakte.

Een High Tea is inmiddels een wereldwijde traditie waar in een ontspannen sfeer genoten wordt van een heerlijke kop thee vergezeld van sandwiches en cakejes.

Op het doosje komt de high tea ook terug. Bij elke thee wordt een suggestie weergegeven van een lekkernij om erbij te eten. Een kop Jasmine tea gaat bijvoorbeeld goed samen met een cupcake. Natuurlijk heb ik deze thee ook geproefd.

Jasmine tea

De Jasmine tea is zoals je aan de ingrediënten kunt zien een groene thee. Als je het klaarmaakt is het een lichte groene thee met een bloemig karakter. Een zachte thee die erg lekker is later op de middag. Geschikt voor een High Tea dus.

Lavender tea

De Lavendel thee ruikt zo heerlijk dat je zo een zakje in je kast kan hangen als geurbuideltje! Ik vind lavendel heerlijk dus ik blijf aan het zakje ruiken. Ook dit is een groene thee. Gezond dus! Het zakje ruikt sterk naar lavendel, maar de thee zelf heeft een hele lichte lavendel geur. Ook qua smaak is de lavendel maar heel licht te proeven. Deze is net als de Jasmine thee een lichte groene thee, maar wel wat krachtiger van smaak. Het is een thee die veel subtieler smaakt dan dat de geur van het zakje je laat denken. Persoonlijk vind ik deze erg lekker.

Chai thee

De Chai Tea is een zwarte thee met kruiden waarvan kaneel de boventoon heeft. Het is een licht kruidige thee waar je wel een oppepper van krijgt. De kruiden zorgen ervoor dat je de thee blijft proeven ook als je kop al leeg is. Deze thee lijkt mij heerlijk met een appel/kaneel combi.

Bedford's tea

Persoonlijk vind ik deze drie smaken van Bedford’s erg lekker. Heb ik een oppepper nodig dan ga ik voor de Chai Tea, maar wil ik iets liefs en zachts dan zijn de Lavendel en Jasmine tea goede keuzes. Nu heeft Bedford’s nog meer smaken en die zal ik zeker gaan proberen.

Wil jij deze thee ook proberen? Bedford’s High Tea is te koop bij de Xenos voor €1,00. Elk doosje bevat 10 pyramide zakjes met daarin losse thee.

2 Reacties to “Review: Bedford’s High Tea”

  1. Sarah 12 maart 2013 bij 22:28 #

    Ik had een hele tijd terug de Forest Fruit, heerlijk! Weet iemand waar ik deze nog kan vinden? Of waar dit merk permanent te koop is? Alle info is welkom!

    • Kayleigh 12 maart 2013 bij 22:31 #

      Ik heb deze laatst nog bij de xenos gezien voor €1,-.
      Probeen het daar eens.

Geef een reactie

