Mijn eigen Chinese thee set

8 Jan

In het derde jaar van mijn studie kreeg ik de kans aangeboden om mee te gaan met een studiereis naar China. Als International en Intercultural Communications studente kon ik dat toen niet aan mij voorbij laten gaan. Een paar maanden na mijn terugkomst uit de VS zat ik weer in het vliegtuig, met dit keer eindbestemming Guangzhou, China. Hier zouden wij twee weken met de Chinese studenten werken aan een management game. Maar daar wil ik het in deze post niet over hebben. Waar wel over? Thee natuurlijk!

Nu was de hele reis naar China echt een ervaring om nooit te vergeten, toch ben ik erg blij met een bepaalde aankoop die ik daar gedaan heb. En dan heb ik het niet over de namaak Chanel en Burkin Bag :p Als theeliefhebster moest ik ook de thee van China proberen en samen met nog meer thee fanatiekelingen hebben wij een geweldig thee winkeltje bewonderd. En dan bedoel ik echt bewonderd. Wat een geweldig zaakje was dat. Het was nog even een onderneming om daar te komen (al froggerend een drukke weg oversteken) maar daar stond wel wat tegenover. Een heerlijk geurend winkeltje waar wij werden uitgenodigd om allerlei thee te proeven. Gelukkig konden onze Chinese buddy’s ons vertellen wat we nou precies dronken.

Waar ik nog steeds van baal is dat ik geen foto’s genomen heb!! Het was echt een geweldige plek. Thee in grote jute zakken, schappen met de mooiste thee setjes en nog meer thee in zakken. Nu zijn wij daar niet met lege handen weg gegaan. Met drie pakketjes thee en een thee setje ging ik de deur uit. Ik geniet nog steeds van de thee die ik daar gekocht heb (later meer hierover), maar zeker ook van het thee setje dat een mooie plek in mijn kamer heeft gekregen.

Chinees thee setje

Nu moet ik heel eerlijk zijn. Ik gebruik het eigenlijk niet. Ik vind het veel te mooi om te gebruiken, maar ga binnenkort toch echt die gedachte opzij zetten. Het is namelijk weer eens anders thee drinken dan uit een mok.

Thee set in de doosDit is ie dan. Alleen al de manier waarop het in de doos zit vind ik prachtig. Al heeft dat er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat het de vliegreis overleefd heeft :p Een mooie stevige doos met daarin plek voor de kopjes, het thee potje en het water kannetje. Of het echt een traditioneel setje is durf ik niet te zeggen. Volgens mij zijn die wit met blauwe afbeeldingen, maar ook als dit niet traditioneel is ben ik er alsnog blij mee.

collage van thee setZoals je hier kunt zien is het setje mooi gesierd met krullen. Ook heeft het thee potje een leuk knopje op het dekseltje. LongDeTang is het merk en ja dit setje kan je dus vast op meerdere plekken in China krijgen. Ik zie het dan ook meer als een aandenken aan die geweldige studiereis en ik zal het toch Mijn Chinese Thee Setje blijven noemen :).

Eén reactie to “Mijn eigen Chinese thee set”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hoe ik thee review | LoveForTea - 10 september 2016

    […] de thee te kijken als deze zich ontvouwt en zijn geheimen prijs geeft. Gebruikte ik hier eerst mijn theesetje uit China voor, sinds het theerondje is dit een glazen setje. Veel handiger om naar de zwemmende theeblaadjes […]

Geef een reactie

